Verkkomaksujen selvitys
Verkkomaksuja liikkuu päivittäin niin paljon, että aina silloin tällöin saattaa tulla ongelmia verkkomaksujen kanssa. Verkkomaksut Show Upin sovelluksissa hoitaa Checkout. Checkout toimii maksujen välittäjänä, jolloin heidän asiakaspalvelunsa auttaa myös tarvittaessa asioiden selvittämistä.
Tarkista seuraavat asiat:
- Onko maksusta muodostunut tilaus? (CashUP / FeelUP)
- Löytyykö asiakkaan maksu Checkoutin Extranet-järjestelmästä? (extranet-beta.checkout.fi)
Jatkoselvittelyä varten on myös hyvä varmistaa asiakkaalta:
- Palautuiko hän ohjeiden mukaisesti takaisin järjestelmään?
- Koska maksu on tapahtunut ja onko summa lähtenyt tililtä
- Mikä päätelaite ja selain asiakkaalla on käytössä
- Mitä verkkopankkia tai maksutapaa asiakas on yrittänyt käyttää
Jos maksu on lähtenyt tililtä, mutta tilaus ei ole kuittaantunut järjestelmään tai sen maksutapahtumaa ei olla lisätty, voi maksu olla jäänyt kesken Show Upin ja Checkoutin järjestelmien välille. Tämä korjaantuu pääsääntöisesti automaattisesti siinä vaiheessa kun pankki varmentaa maksun Checkoutille. Tässä menee 10 minuutista useampaan tuntiin, riippuen kellonajasta sekä viikonpäivästä (tai pyhäpäivistä).
Kun maksu on reksiteröity Checkoutille, löytyy se myös Extranet-järjestelmästä, ja tällöin yleensä maksu kuittaantuu myös Show Upin järjestelmään oikein.