Rollock-sähkölukot

Show Upin järjestelmät toimivat yhteen Rollock-lukkojen kanssa. Kun hankit lukot Rollockilta (rollock.fi), kerro tilauksen yhteydessä, että tulevat Show Upin järjestelmään. Lukkojärjestelmä on täysin erillinen järjestelmä, ja Rollockiin liittyvät ongelmatilanteet tuleekin aina hoitaa heidän asiakaspalvelunsa kanssa.

Rollock-lukkojen kytkentä CashUP-kassaan

Tarvittavat API-yhteydet avataan syöttämällä Rollock-tunnukset Asetukset - Järjestelmäasetukset - Rollock -välilehdeltä. Sen lisäksi tarvitset myös Rollock-lukkojen sarjanumerot. Sarjanumeroiden perusteella lukkojen käyttöoikeudet annetaan avaimille.

Jos Rollock-lukot otetaan käyttöön järjestelmän jo ollessa käytössä, voidaan yhdistämisen jälkeen ajaa avaimet uudelleen valitsemalla Uudelleenluo avaimet -painike samassa näkymässä.

FeelUP-korttien asetukset

Jos käytössäsi on FeelUP-järjestelmä, tulee sinun tarkistaa myös korttityypit. Korttityypillä voidaan määrittää kortin käyttöaika (Jatkuva / Aikataulutettu) sekä se, toimiiko kortti Rollock-lukon kanssa. Jos kortti on määritetty toimimaan Rollock-lukon kanssa, järjestelmä päivittää kortin sekä asiakkaan muutoksista myös Rollock-järjestelmän.

Rollockin yhdistäminen
Asiakkaan kortin määrittäminen

Asiakkaan tägin määrittäminen

Voit määrittää asiakkaalle tägin Asiakastiedoista. Asiakastietojen ensimmäisellä välilehdellä on painike Määritä avain, jota klikkaamalla voit syöttää avaimen koodin. Jos käytössäsi on NFC-lukija sekä Show Upin lukijasovellus, voit lukea kortin suoraan lukijan päällä, ja tietojen tulisi siirtyä omaan kenttäänsä.

Jos käytössäsi on kirjauspääte, voit käyttää myös kirjauspäätettä avaimen lukemiseen. Tällöin Määritä avain -näkymään ilmestyy luettu koodi painikkeena, jota painamalla saat koodin asetettua Avaimen koodi-kenttään. Kentän tulee olla tyhjä, jotta painike tulee näkyviin.

Tallentamisen jälkeen korttinäkymään ilmestyy Rollock-ilmoitus kortin oikeanlaisesta tallentamisesta.

Virheet korttien määrityksissä

Jos kortin määrityksessä tapahtuu virhe, Rollock-ilmoitusta ei tule. Voit tällöin luoda avaimen uudelleen klikkaamalla Uudelleenluo avain -painiketta tai painaa Tallenna -painiketta uudelleen.

Rollock-avaimet -raportti

Löydät luodut avaimet sekä oikeudet NFC-kortit -raportilta. Täällä voit tarkistaa asiakkaan, avaimen sekä tiedot siitä, onko avain oikein Rollock-järjestelmässä, ja onko siellä käytössä olevia käyttölupia. Klikkaamalla asiakkaan nimeä, pääset asiakkaan tietoihin.

Vikatilanteet

Avainta lukiessa lukko näyttää punaista

  • Tarkista asiakkaan FeelUP-kortit
    • Onko voimassaolevia kortteja
    • Onko kortin tyypillä Rollock-käyttö
    • Onko kortin tyypillä aikataulu, joka ei vastaa nykyistä määritystä
    • Onko asiakkaalla maksamattomia tilauksia liittyen korttiin?
  • Tarkista asiakkaan tiedoista tägin tiedot
  • Tarkista asiakkaan logista kortille tehdyt toimenpiteet (sininen i-painike näkymän alareunassa)
  • Varmista, että lukko on verkossa
    • Onko toimipisteen verkko kunnossa
    • Suosittelemme ottamaan yhteyttä Rollock-asiakaspalveluun
  • Voit vielä varmistaa key.rollock.fi -järjestelmästä lukon käyttölogista virheilmoituksen käyttäjälle

Avainta tallentaessa tulee virhe

  • Tarkista kortin koodi, onhan se luettu tägin sarjanumerosta (sisältää numeroita ja kirjaimia)
  • Onko Rollock-tunnukset ja sarjanumerot syötetty oikein asetuksiin
  • Voit yrittää luoda avaimen uudestaan - jos virhe toistuu, ilmoita asiasta asiakaspalveluumme
    • Kerro asiakkaan nimi sekä tallennettava kortin sarjanumero